سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد شربت لاکتولوز چه می دانید؟

در این مقاله می خواهیم در مورد داروی ملینی صحبت کنیم به نام لاکتولوز. همانطور که می دانید برای درمان یبوست و سفت کردن شکم از این دارو استفاده می شود. معمولا شربت لاکتولوز برای کودکان کمتر استفاده می شود و بیشتر برای بزرگسالان و کهنسالان تجویز می شود. منابعی از لینک ها و سایت ها:


لاکتولوز


شربت لاکتولوز


بهترین زمان مصرف لاکتولوز


شربت لاکتولوز در نوزادان


لاکتولوز در بارداری


لاکتولوز

چه آماده سازی لاکتولوز دهان در دسترس است؟ محلول دهانی یا رکتال: 10 میلی گرم / 15 میلی لیتر پودر برای راه حل (بسته های تک دوز): 10 و 20 گرم. چگونه باید لکتولوز دهان را حفظ کرد؟ محصولات لکتولوز باید در دمای اتاق نگهداری شود، بین 15 تا 30 درجه سانتیگراد 59 درجه فارنهایت و 86 درجه فارنهایت. Lactulose (Constulose، Enulose، Generlac، Cholac، Constilac) لاکتولوز یک ملین است که برای درمان یبوست تجویز می شود و برای درمان انسفالوپاتی کبدی تجویز می شود، زمانی که کبد قادر به حذف سموم از خون نیست. عوارض جانبی، تعاملات دارویی، دوز، ذخیره سازی و بارداری و اطلاعات ایمنی شیردهی ارائه شده است.


شربت لاکتولوز

لاکتولوز همچنین اسیدیته مدفوع را تغییر می دهد و این باعث می شود تا رشد برخی از میکروب ها (باکتری ها) موجود در روده کاهش یابد. به همین علت، لکتولوز نیز برای افرادی با مشکل کبدی به نام انسفالوپاتی کبدی تجویز می شود. اگر به این دلیل تجویز شده اید، از پزشک خود در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد دارو استفاده کنید. شربت لاکتولوز  قبل از مصرف لاکتولوز بعضی از داروها برای افرادی که دارای شرایط خاصی نیستند، مناسب نیستند و گاهی اوقات ممکن است از دارو استفاده شود، اگر مراقبت بیشتری صورت گیرد. به همین علت قبل از شروع مصرف لکتولوز مهم است که پزشک یا داروساز شما می داند:


بهترین زمان مصرف لاکتولوز

عوارض جانبی lactulose-oral چیست؟ اگر دوز lactulose بیش از حد باشد، اسهال (مدفوع شل) ممکن است رخ دهد. مشکلات مرتبط با اسهال، از دست دادن مایع و پتاسیم در مدفوع اسهالی است که منجر به کم آبی و کم شدن مقدار پتاسیم خون (هیپوکالمی) می شود. یک عارضه جانبی اضافی افزایش سطح خون سدیم (هیپرناترمی) بهترین زمان مصرف لاکتولوز در نتیجه از دست دادن مایع است. لاکتولوز حاوی قند (گالاکتوز و لاکتوز) است و باید با احتیاط در افراد مبتلا به دیابت استفاده شود. با این حال، از آنجا که لاکتولوز هضم نشده است، و کمی از شکر جذب می شود، اثرات در افراد مبتلا به دیابت معمولا حداقل است. آیا باردار یا تغذیه با شیر مادر در صورت لکتولوز دهانی مناسب است؟


شربت لاکتولوز در نوزادان

علاوه بر این، lactulose برای درمان انسفالوپاتی کبدی، از دست دادن عملکرد مغز و تغییر روشی که هنگام کبد قادر به حذف سموم از خون نیست، استفاده می شود. باکتری ها در لاکتولوز هضم کولون را به مواد شیمیایی متصل می کنند که آمونیاک است که به نظر می رسد سمی است که باعث انسفالوپاتی کبدی می شود. اتصال آمونیاک مانع از شربت لاکتولوز در نوزادان حرکت آمونیاک از روده بزرگ به خون می شود و همچنین آمونیاک را از خون و روده وارد می کند. سپس آمونیاک مرطوب از بدن در مدفوع خارج می شود. FDA لکتولوز را در ماه مارس 1976 تأیید کرد. کدام نام تجاری برای لاکتولوز دهان در دسترس است؟


لاکتولوز در بارداری

لاکتولوز دهان و چگونگی کار (مکانیسم عمل) چیست؟ لاکتولوز یک قند انسان ساخته شده است که شامل دو قند طبیعی، گالاکتوز و فروکتوز است. این در روده مانند سایر قندهای هضم نشده است، به طوری که به روده بزرگ برسد، لاکتولوز در بارداری در حالیکه باکتری ها آن را هضم می کنند و بنابراین ترکیب مدفوع را تغییر می دهند. لاکتولوز به عنوان یک ملین برای درمان یبوست استفاده می شود. لاکتولوز در روده بزرگ توسط باکتری ها در محصولاتی است که کمک می کند آب را به روده بزرگ بریزد که مدفوع را نرم می کند.


منابع : لاکتولوز, شربت لاکتولوز, بهترین زمان مصرف لاکتولوز, شربت لاکتولوز در نوزادان, لاکتولوز در بارداری, شربت لاکتولوز در شیردهی, شربت لاکتولوز خارجی, قیمت شربت لاکتولوز