سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علت تلخ شدن دهان + بررسی عوامل بروز آن

بعضی از افراد به رفلاکس معده دچار هستند. رفلاکس معده زمانی ایجاد می شود که اسید معده به گلو تراوش می کند. این عارضه یکی از علت تلخ شدن دهان می باشد. برای از بین بردن این تلخی دهان حتما باید رفلاکس معده خود را درمان کنید. با هم به بررسی علل تلخی دهان می پردازیم.


علت تلخ شدن دهان + بررسی عوامل بروز آن

. طبق مراکز درمان سرطان آمریکا، شیمی درمانی می تواند جوانه های طعم را تحریک کند و توازن باکتری در دهان شما را مختل می کند. شما ممکن است مستعد ابتلا به عفونت باشید که همچنین می تواند احساسات طعم شما را تحت تاثیر قرار دهد. علت تلخ شدن دهان در صبح  آنها توصیه می کنند که دهان خود را بطور متناوب با نوشابه بخورند تا طعم بدی در دهان را از بین ببرند و از عفونت های دهان جلوگیری کنند. اگر یک دهان خشک باعث طعم تلخ شود، آدامس یا آدامس های سخت می تواند به تحریک جریان بزاق کمک کند و خشکی دهان را کاهش دهد.


علت تلخی دهان + بررسی عوامل بروز آن

شما دود دهان تان را ثابت نگه دارید، این می تواند به علت کمبود ویتامین شدید در بدن شما باشد. ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز برای بدن به درستی عمل می کند، از جمله طعم و بوی خود را. به عنوان مثال، دکتر کالین Tidy در Patient.info می گوید که روی برای حس های طعم و بوی مورد نیاز است. پیش از مصرف مکمل روی، دکتر تیدی برای بررسی کمبود علت تلخی دهان  روی توصیه می کند، زیرا روی بیش از حد می تواند منجر به طعم بد در دهان و همچنین عوارض دیگر شود. دانشکده پزشکی هاروارد می گوید کمبود B12 همچنین می تواند باعث از دست دادن طعم و مزه شود. 8 علت دیگر آسیب زدن به آسیب مغزی آسیب زا به علت تغییر ذائقه شما.


دیابت و تلخی دهان چه علتی دارد؟

آسیب می تواند بر هر یک از اندام های حسی خود تاثیر بگذارد و شما را با یک طعم و مزه پایدار در دهان تان ببوسد. بیماری های مختلف بیماری های کرونری همچنین می توانند شما را با طعم تلخ در دهان خود ترک کنند. به عنوان مثال، بیماری آلزایمر، 9 دیابت، 10 و سکته مغزی 2 می تواند با عملکرد جوانه های طعم تداخل داشته باشد. دیابت و تلخی دهان   یکی از راه هایی که سیگار کشیدن به سلامتی شما آسیب می رساند این است که احساس سلیقه شما را مختل می کند و می تواند باعث تجربه طعم تلخ در دهان شما دلیل این امر این است که سیگار کشیدن باعث می شود طعم بد را بدانید که سیگار حاوی مواد شیمیایی سمی است که به جوانب طعم آسیب می رساند.


کبد و تلخی دهان چه علتی دارد؟

مطالعه ای که در نشریه Chemosensory Perception منتشر شده است، در سیگاری ها، جوانه های طعم دار است که طعم های تلخ را تشخیص می دهند که بیشترین آسیب را دارند. معمولا، اگر فرد سیگاری را متوقف می کند، جوانه های چشایی شروع به پاسخگویی بیشتر می کنند و طعم به طور کلی بهبود می یابد.  کبد و تلخی دهان  11 اما افراد سالمی که دود کرده اند ممکن است دریابند که جوانه های طعم آنها هرگز به حالت طبیعی بر نمی گردد. برخی از افراد که سیگار را ترک می کنند که در ابتدا آنها طعم وحشتناک در دهان خود دارند. اما این با گذشت زمان بهبود می یابد.


منابع : علت تلخ شدن دهان ، تلخ شدن دهان ، علت تلخی دهان ، علت تلخ شدن دهان در صبح ، تلخی دهان