سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی کیست تخمدان و اطلاعات جامع در مورد آن

در مورد کیست تخمدان چه می دانید؟ چه عواملی باعث بروز  کیست تخمدان می شود؟ چگونه می توان آن را درمان کرد؟ آیا دختران هم به کیست تخمدان دچار می شوند و یا فقط زنان متاهل ان را تجربه می کنند؟ برای اینکه در مورد این موضوع بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید. منابعی از لینک ها و سایت ها:


کیست تخمدان


درمان کیست تخمدان


جراحی کیست تخمدان


کیست تخمدان و بارداری


علائم کیست تخمدان


کیست تخمدان و اطلاعات جامع در مورد آن

پیشگیری هیچ راهی برای جلوگیری از رشد کیست تخمدان وجود ندارد. با این حال، آزمایش های منظم لگن در صورت لزوم برای درمان زودهنگام امکان پذیر است. این اغلب می تواند از عوارض جلوگیری کند. کیست تخمدان نسبتا رایج است. آنها کیسه های پر از مایع هستند که در تخمدان های زن تشکیل می شوند. کیست تخمدان نشانه های کیست تخمدان به میزان زیادی بر اندازه کیست بستگی دارد. بسیاری از کیست تخمدان هیچ نشانه ای ندارند. کیست های بزرگ تخریب شده یا تخریب شده می توانند علایم شامل درد، فشار لگن یا ناراحتی ایجاد کنند.


درمان کیست تخمدان و اطلاعات جامع در مورد آن

شخیص بیمار تحت سونوگرافی است. اولتراسوند یک روش معمول تشخیص تخمدان است کیست های بیشتر تخمدان هیچ علامت یا نشانه ای ندارند، به همین علت اغلب تشخیص داده نمی شوند. گاهی اوقات یک کیست که علائم ایجاد نمی کند ممکن است در طی یک بررسی لگن ناخوشایند یا اسکن درمان کیست تخمدان اولتراسوند تشخیص داده شود. تشخیص هدف از ارزیابی شکل، اندازه و ترکیب آن است. کیست، که آیا آن را با جامد یا مایع پر می شود. آزمایش های تشخیصی ممکن است عبارتند از: تست الاراسکوپی حاملگی تست خون آزمایشی تست خون.


جراحی کیست تخمدان و اطلاعات جامع در مورد آن

در بیشتر موارد، بیمار می تواند در همان روز به خانه برگردد. این نوع جراحی بر روی باروری تاثیر نمی گذارد، و زمان های بهبودی سریع است. لارپوتومی: این ممکن است توصیه شود اگر کیست سرطانی باشد. برش طولانی تر در بالای خط موی گوشه ایجاد می شود. کیست حذف می شود و برای جراحی کیست تخمدان آزمایش آزمایشگاه ارسال می شود. بیمار معمولا در بیمارستان حداقل 2 روز باقی می ماند. درمان بیمار ممکن است سرطانی باشد، بیوپسی میتواند برای آزمایش انجام شود. اگر نتیجه نشان دهد که سرطان وجود دارد، ممکن است نیاز باشد اندام و بافت بیشتری از جمله تخمدانها و رحم برداشته شود.


کیست تخمدان و بارداری و اطلاعات جامع در مورد آن

پیشگیری از بارداری خوراکی ممکن است خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش دهد. درمان جراحی بعد از جراحی جراحی می تواند به عنوان درمان برای کیست های پایدار مورد استفاده قرار گیرد. جراحی ممکن است توصیه شود اگر: علائم وجود دارد کیست بزرگ است یا به نظر می رسد در حال رشد است کیست تخمدان و بارداری کیست مانند کیست عملکردی به نظر نمی رسد از طریق 2 تا 3 دوره سیکل قاعدگی. دو نوع از جراحی عبارتند از: لاپاروسکوپی یا عمل جراحی کلیدواژه: جراح از ابزارهای بسیار کوچک برای حذف کیست از طریق یک برش کوچک استفاده می کند.


علائم کیست تخمدان و اطلاعات جامع در مورد آن

درمان درمان بستگی دارد: سن انسانی که در معرض یائسگی قرار گرفته اند یا نه، اندازه و ظاهر کیست، هیچ نشانه ای وجود ندارد انتظار (تماشا) گاهی اوقات مراقب مراقب است توصیه می شود، به خصوص اگر کیست کیست کوچک (2 تا 5 سانتیمتر) باشد و زن هنوز تحت درمان با منوپوز قرار نگرفته است. علائم کیست تخمدان اسکن اولتراسوند یک ماه یا بیشتر بعد از آن کیست را بررسی خواهد کرد قرص های کنترل افزایش یافته است. برای کاهش خطر ابتلا به کیست های جدید در دوره های قاعدگی آینده، پزشک ممکن است قرص های کنترل قندخون را توصیه کند.


منابع : کیست تخمدان, درمان کیست تخمدان, کیست تخمدان و بارداری, علائم کیست تخمدان, اندازه کیست تخمدان, درمان گیاهی کیست تخمدان, پارگی کیست تخمدان, کیست تخمدان هموراژیک