سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگیجه در خواب به چه علتی بوجود می آید؟

در اصطلاح به سبکی سر و احساس غش داشتن سرگیجه گفته می شود که فرد حس می کند محیط اطرافش به دور او می چرخد و این باعث زمین خوردن وی می شود. بعضی از افراد ممکن است مرتبا به این عارضه دچار شوند و این بیشتر ناشی از خستگی و افتادن فشار است. منابعی از لینک ها و سایت ها:


سرگیجه


درمان سرگیجه


سرگیجه در خواب


عوارض سرگیجه


سرگیجه عصبی


سرگیجه و آگاهی بیشتر

برای مثال، یک زن با دوره قاعدگی شدید ممکن است به معاینه لگنی نیاز داشته باشد، یا بیمار با سرفه و تنگی نفس ممکن است نیاز به بررسی دقیقتری از قلب و ریه داشته باشد. بیمار فکر می کند سرگیجه تمرکز بیشتری بر امتحان عصبی، از جمله مخچه، بخشی از مغز مسئول تعادل و هماهنگی. مطالعات انجام شده و آزمایش خون: نیاز به مطالعات تصویربرداری و / یا آزمایش خون بستگی دارد نگرانی های حرفه ای مراقبت های سرگیجه بهداشتی و بیمار در رابطه با علت سرگیجه. تست های معمول ممکن است دستورالعمل شامل: شمارش کامل خون (CBC) برای نمایش کمخونی یا عفونت اندازه گیری سطح الکترولیت آزمایش های قندخون آزمایشات عملکرد تست های تیروئید تست های تیروئید، اشعه X، CT اسکن و MRI ممکن است بسته به نیاز بیمار مشخص شود. چطور سرگیجه تشخیص داده می شود؟ سرگیجه اغلب بر اساس تاریخ و ارائه بالینی ساخته می شود.


درمان سرگیجه و آگاهی بیشتر

در صورتی که بیمار احساس تحریک کننده ای را تجربه کند که با تغییر در موقعیت وخیم تر می شود و با دروغ گفتن کمتر می شود، پزشک حرفه ای می تواند علت سرگیجه را به عنوان سرگیجه را تایید کند، اگر یافته های مناسب در مورد معاینه فیزیکی وجود داشته باشد. مطمئنا علامت سرگیجه به یک وضعیت داخلی درمان سرگیجه گوش جدا می شود و نه به علت یک مشکل در مغز (به عنوان مثال، سکته مغزی). معاینه نورولوژیک معاینه فیزیکی بر روی معاینه نورولوژیکی تمرکز می کند و ممکن است شامل نگاه کردن به حرکات چشم باشد. با سرگیجه، ممکن است وجود داشته باشد. این یک حرکت غیرمستقیم چشم است، آهسته و صاف است در یک جهت با twitches سریع در دیگری. این تلاش چشم برای جبران سیگنال های غیر طبیعی در گوش داخلی است. بیمار ممکن است خواسته شود که صاف یا نشسته باشد تا بتواند حضور نیشنگم را کشف کند. ممکن است شنوایی بیمار برای ارزیابی احتمال کم شنوایی مورد آزمایش قرار گیرد.


سرگیجه در خواب و آگاهی بیشتر

این ممکن است در بیماری منیر یا با نوروما آکوستیک دیده شود، اما نه لزوما لابیرنت یا سرگیجه مثانه خوش خیم است. بقیه معاینه نورولوژیکی ممکن است به دنبال ضعف یک طرفه، از دست دادن هماهنگی یا از دست دادن تعادل به عنوان پتانسیل علائم سکته مغزی. ارزیابی برای BPPV یا لارژینتیت اغلب در این مرحله تکمیل شده است، هرچند بسته به نگرانی های حرفه ای بهداشتی، ممکن است تست های بیشتری نشان داده شوند. سرگیجه در خواب ارجاع ممکن است به یک متخصص فیزیوتراپی که برای درمان تشخیص و تسکین علائم به طور ویژه آموزش داده شده است در درمان ویستیبولار آموزش داده شود. اگر علت احتمالی سرگیجه وجود داشته باشد، تصویربرداری از مغز ممکن است مورد نیاز باشد. از آنجا که این آزمون دقیق تر، مخچه را ارزیابی می کند، ممکن است تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) را نشان دهد. توموگرافی کامپیوتری (CT scan) ممکن است در موارد اضطراری برای خونریزی در مغز مورد استفاده قرار گیرد. چگونه سرگیجه درمان می شود؟


عوارض سرگیجه و آگاهی بیشتر

درمان درمان دز جذامی دژنراسیون یک علامت است، نه یک بیماری، و درمان به علت اصلی هدایت می شود. به عنوان مثال، سرگیجه یا سرگیجه ناشی از کمبود آب بدن از گاستروانتریت ممکن است نیاز به مایعات و داروهای وریدی برای متوقف کردن استفراغ و اسهال داشته باشید، در حالی که سرگیجه یا سرگیجه عوارض سرگیجه از یک وضعیت ریتم قلب ممکن است نیاز به بستری در بیمارستان و آزمایشات و درمان تخصصی داشته باشد. درمان ویتیگو اغلب مشکلات ممکن است با مانور به کار گرفته شود تا بلورها و آوارها را در کانال های نیم دایره جایگزین کند. تکنیک های تغییر مکان که می توانند مفید باشند عبارتند از مانورهای به اصطلاح Epley و Semont و بیمار ممکن است آن ها را در خانه استفاده کنند. بسته به علت التهاب گوش داخلی، داروهای استروئیدی خوراکی برای کاهش التهاب ممکن است تجویز شود.


منابع : سرگیجه, درمان سرگیجه, سرگیجه در خواب, عوارض سرگیجه, سرگیجه عصبی, درمان خانگی سرگیجه, علت سرگیجه هنگام دراز کشیدن, سرگیجه در حالت خوابیده, سرگیجه و حالت تهوع نشانه چیست؟, علت سرگیجه و سنگینی سر