سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کیست تخمدان در دخترها هم بوجود می آید؟

شاید شما هم به کیست تخمدان دچار باشید. بله هیچ علائم اولیه ای نشان دهنده وجود این بیماری در شما نیست. اکثر افراد حتی وقتی پزشک به آنها می گوید که کیست دارید تعجب می کنند، زیرا هیچ نشانه و علائمی در خود نمی بینند. ما در این مقاله می خواهیم به شما بعضی از علائم و نشاانه های ظریفی را آموزش دهیم که نشان دهنده وجود کیست هستند. منابعی از لینک ها و سایت ها:


کیست تخمدان


کیست تخمدان در دختر


جراحی کیست تخمدان


درمان کیست تخمدان


کیست تخمدان و بارداری


کیست تخمدان

این آزمایش با استفاده از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر از بدن است. با سونوگرافی، پزشک شما می تواند کیست را ببیند: ShapeSizeLocationMass (آیا آن مایع پر شده، جامد یا مخلوط است) تست بارداری برای جلوگیری از حاملگی هورمون تست سطح برای دیدن اگر مشکلی مرتبط با هورمون وجود دارد. اگر در معرض یائسگی هستید، ممکن است کیست تخمدان دکتر شما یک آزمایش برای اندازه گیری میزان آنتیژن سرطان 125 (CA-125) در خون خود به شما بدهد. مقدار CA-125 با سرطان تخمدان بالاتر است. در زنان قبل از یائسگی، بسیاری از بیماری ها و یا بیماری های دیگر علاوه بر سرطان می توانند سطح بالایی از CA-125 را ایجاد کنند. آیا کیست تخمدان همیشه اورژانسی است؟


کیست تخمدان در دختر

بله، گاهی اوقات. اگر پزشک شما به شما گفته است که شما کیست تخمدان دارید و علائم زیر را دارید، به کمک پزشکی بلافاصله کمک کنید: درد با تب و استفراغ، خشکی، درد شکمی شدید، سرگیجه، یا ضعف. واکنش های تنفسی این علائم ممکن است به این معنی باشد که کیست شما شکسته شده است ، یا پاره شدن گاهی اوقات، کیست تخمدان در دختر کیست های بزرگ و پراکنده می تواند باعث خونریزی شدید شود. آیا کیست تخمدان من نیاز به جراحی دارد؟ شاید. موسسه ملی سلامت تخمین می زند که 5 تا 10 درصد از زنان برای حذف کیست تخمدان عمل جراحی می کنند. فقط 13? تا 21? از این کیست سرطانی است. اگر کیست دارید، ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشید. اگر کیست دارید، پس از چند دوره سیکل قاعدگی بیشتر از بین نمی رود.


جراحی کیست تخمدان

درد ناشی از سونوگرافی دردناک است. اگر کیست کیست نیاز به عمل جراحی ندارد، پزشک ممکن است: با داروهای درد صحبت کن. پزشک شما ممکن است از داروهای بدون نسخه استفاده کند یا داروهای قویتری را برای تسکین درد تجویز کند. اگر کیستها اغلب کنترل پیشگیری از تولد دارند، از کنترل هورمونی استفاده کنید. کنترل تولد هورمونی، جراحی کیست تخمدان مانند قرص، حلقه واژن، شات و یا پچ، کمک به پیشگیری از تخمک گذاری است. این ممکن است شانس خود را برای به دست آوردن بیشتر cysts.What انواع جراحی حذف کیست تخمدان؟ اگر کیست شما نیاز به عمل جراحی، دکتر یا فقط حذف کیست و یا کل تخمدان است.


درمان کیست تخمدان

جراحی می تواند به دو روش مختلف انجام شود: لاپاروسکوپی (Lap- uh-ROSS-kuh-pee) با استفاده از این جراحی، پزشک در قسمت بالا و پایین شکم شما به سمت داخل لگن شما نگاه می کند و کیست را از بین می برد. این اغلب برای کیست های کوچکتر که در اولتراسوند خوش خیم (سرطان نیستند) توصیه می شود. لارو اتومی درمان کیست تخمدان (lap-uh-ROT-uh-mee). اگر این کیست بزرگ باشد و ممکن است سرطانی باشد، پزشک ممکن است این روش را انتخاب کند. این جراحی از برش بزرگتر شکم برای حذف کیست استفاده می کند. سپس کیست برای سرطان آزمایش می شود.


کیست تخمدان و بارداری

اگر احتمال دارد که سرطانی باشد، بهتر است یک متخصص انکولوژیک پزشکی که ممکن است نیاز به تخریب تخمدان و سایر بافتها مانند رحم داشته باشد بهتر است. آیا کیست تخمدان منجر به سرطان می شود؟ بله، برخی از کیست تخمدان می توانند سرطانی شوند. اما بیشتر کیست تخمدان سرطانی نیست. خطر ابتلا به سرطان تخمدان با افزایش کیست تخمدان و بارداری سن افزایش می یابد. زنان مبتلا به یائسگی با کیست تخمدان خطر ابتلا به سرطان تخمدان دارند. در مورد خطر ابتلا به سرطان تخمدان با پزشک خود صحبت کنید. غربالگری سرطان تخمدان برای اکثر زنان توصیه نمی شود.


منابع : کیست تخمدان در دختر, کیست تخمدان, جراحی کیست تخمدان, درمان کیست تخمدان, کیست تخمدان و بارداری, علت کیست تخمدان, درمان گیاهی کیست تخمدان, اندازه کیست تخمدان, پارگی کیست تخمدان, کیست تخمدان هموراژیک, اگر کیست تخمدان بترکد چه میشود