سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های تشخیص و درمان بیماری سینوزیت پیشانی چیست؟

راه های تشخیص و درمان بیماری سینوزیت پیشانی چیست؟ اگر یک عفونت سینوسی ساده داشته باشید، ممکن است پزشک شما از شستشوی بینی استفاده کند. با این وجود شما نباید بیش از 3 روز از شستشوی بینی استفاده کنید زیرا ممکن است گرفتگی بینی را  بیشتر کند.


سینوزیت پیشانی + نحوه تشخیص و درمان

انسداد بینی که با زهکشی مواجه می شود نیز ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد. انواع مختلف قارچ های FUNGAL SINUS انواع قارچ هایی که معمولا در سراسر محیط یافت می شوند می توانند در بینی و سینوس ها بیشترین افراد سالم باشند. با این حال، در شرایط خاص، قارچ ها می توانند باعث التهاب بینی و سینوس شوند. توپ های قارچی رشد زیادی از قارچ های Aspergillus در افراد سالم است. سینوزیت پیشانی علائم شامل درد سینوسی، فشار، احتقان بینی و تخلیه مایعات است. جراحی برای باز کردن سینوس آسیب دیده و حذف باقی مانده های قارچی مورد نیاز است. سینوزیت قارچی یک بیماری بسیار جدی است که اغلب در افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها با شیمی درمانی یا بیماری هایی نظیر دیابت کنترل نشده، لوسمی، لنفوم، مولتیپل میلوما ، یا ایدز. ممکن است به سرعت گسترش یابد.


درمان سینوزیت + نحوه تشخیص و درمان

علائم عبارتند از: درد، تب و ترشح بینی از بینی. این قارچ ممکن است به سوکت چشم گسترش یابد، باعث ایجاد التهاب چشم (پروپتوز) و کوری می شود. یک دکتر بر اساس نتایج بیوپسی تشخیص می دهد (حذف یک نمونه بافت برای شناسایی تحت یک میکروسکوپ). درمان با جراحی و داروهای ضد درمان سینوزیت قارچی داده شده توسط ورید است. پزشکان همچنین باید بیماری زمینه ای را کنترل کرده و سیستم ایمنی ضعیف را تحریک کنند زیرا این عفونت سینوسی تهاجمی می تواند باعث مرگ شود. سینوزیت آلرژیک قارچی یک سینوزیت مزمن است که در آن قارچ ها باعث واکنش آلرژیک می شوند که به واسطه چسبندگی بینی و ایجاد پولیپ بینی و سینوس ایجاد می شود. پولیپ ها بینی و سوراخ سینوس ها را ایجاد می کنند و باعث التهاب مزمن می شوند.


سینوزیت چیست + نحوه تشخیص و درمان

معمولا جراحی برای باز کردن سینوسها و حذف بقایای قارچی لازم است. درمان طولانی مدت با کورتیکواستروئید ها، آنتی بیوتیک ها و گاهی داروهای ضد قارچی نیز به طور مستقیم به محل مورد استفاده قرار می گیرد و یا به صورت دهان تزریق می شود. این داروها التهاب را کاهش می دهد و قارچ سینوزیت چیست را از بین می برد. با این حال، حتی پس از درمان طولانی مدت، این اختلال به احتمال زیاد مجددا آغاز می شود. تعریف سینوزیت التهاب سینوس ها است که حفره های پر از هوا در جمجمه هستند. این علت می تواند عفونی باشد (باکتری، ویروسی، قارچی) یا غیر مخرب (آلرژیک). این التهاب منجر به انسداد مسیرهای تخلیه سینوسی طبیعی (sinus ostia) می شود.


عوارض سینوزیت + نحوه تشخیص و درمان

احتباس موکوس، هیپوکسیا، کاهش ترشح موکوسیلیاری و استعداد به رشد باکتری ها. اسکن سی تی اسکن نشان دهنده سینوزیت حاد است. شکل 1: کلیک کنید برای افزایش سینوزیت می تواند به دسته های زیر تقسیم شود: 1 سینوزیت سینه، به عنوان نشانه هایی از مدت زمان کمتر از 4 هفته تعریف می شود (شکل 1)؛ سینوزیت زیر حسی، به عنوان علائم 4 تا 8 هفته مدت زمان؛ سینوزیت مزمن، به عنوان علائم عوارض سینوزیت طولانی مدت بیش از 8 هفته تعریف شده است (شکل 2)؛ سینوزیت حاد مکرر، که اغلب به صورت سه یا بیشتر قسمت در سال تعریف می شود، با هر قسمت کمتر از 2 هفته طول می کشد.


منابع : سینوزیت پیشانی, درمان سینوزیت, سینوزیت چیست, عوارض سینوزیت, درمان سینوزیت در طب سنتی, سینوزیت درمان گیاهی, داروی شیمیایی سینوزیت, درمان سینوزیت چرکی