سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تزریق پروتز به ساق پا و ران

 تزریق پروتز به ساق پا و ران

پروتز ساق پا روشی است برای افزایش حجم و بهبود ظاهر ماهیچه های ساق پا، این روش با انجام جراحی پلاستیک انجام میشود و به ساق پای شما شکل و ظاهر جدیدی می بخشد. کسانی که سر رشته ای در ورزش بدنسازی دارند حتما میدانند که افزایش حجم عضلات پا مخصوصا عضلات پشت ساق پا سختی و مشکلات زیادی دارد اما روش پروتز ساق پا مشکلات و سختی های ورزش بدنسازی را ندارد. پروتز ساق پا جدا از بحث های زیبایی برای درمان بیماری هایی چون:

  • نقایص مادرزادی
  • فلج اطفال
  • اسپینا بیفیدا
  • کج بودن پا

هم مورد استفاده قرار میگیرد. مراحل جراحی ساق پا به صورت زیر است:

  • مشاوره
  • جراحی
  • مراقبت های بعد از جراحی

برخی از عوارض پروتز ساق پا شامل موارد زیر می باشد: در ادامه برخی از عوارض پروتز ساق پا را برای شما اورده ایم، اگر شما هم عمل پروتز ساق پا را انجام داده اید و عوارض زیر را در مقدار های غیر طبیعی و غیر معمول داشتید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

درد بعد از عمل جراحی معمولا افراد در ناحیه عمل درد کمی را احساس میکنند، این مقدار کم درد طبیعی است اما اگر مقدار درد افزایش یافت و شدید تر شد به پزشک خود مراجعه کنید.

زخم برخی از بیماران حساس ممکن است بعد از انجام عمل جراحی دچار زخم های ناخوشایندی شوند. زخم های هیپرتروفیک از جمله زخم هایی است که ممکن است برای افراد حساس به وجود بیاید.

تغییر رنگ پوست و برخی تغییرات پوستی بعد از عمل ممکن است در محل جراحی کبودی و تورم دیده شود اما بعد از گذشت چند روز کم کم این کبودی و تورم ها بهبود می یابند اگر کبودی ها و تورم های شما بعد از چند روز بهبود نیافت بهتر است هر چه سریع تر به پزشک خود مراجعه کنید زیرا ممکن است این کبودی ها و تورم ها بر اثر عفونت در محل جراحی ایجاد شده باشند. چاق شدن ساق پا با جراحی پروتز و تزریق : روش درمان زیبایی ساق پا را به افرادی پیشنهاد می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی تاثیری بر ظاهر پای آنها نداشته باشد. به عنوان یکی از با تجربه‌ترین جراحان پلاستیک کشور، از تکنولوژی‌های پیشرفته جراحی و تکنیک‌های درمانی موجود برای ایجاد ظاهر کاملاً طبیعی و دلخواه برای ساق پای بیمار استفاده می‌کند.

زیبایی ساق پا چیست؟ + راهنمایی کامل

زیبایی ساق پا یک روش درمان زیبایی است که برای چاق شدن ساق پا و یا اصلاح ظاهر آن استفاده می‌شود. امروزه امکان استفاده از این روش درمان زیبایی برای هر دوی مردان و زنان وجود دارد. علاوه بر این جراحی خوش فرم کردن ساق پا را می‌توان به عنوان یک روش درمانی برای بهبود عملکرد یا زیبایی مورد توجه قرار داد. در حقیقت ابتلا به بیماری‌های خاص یا ایجاد آسیب دیدگی می‌تواند باعث شود عضله ساق پا لاغر شده یا شکل نا مناسب پیدا کند. علاوه بر این، گاهی اوقات عضلات ساق پا نمی‌توانند به مقدار مورد نظر بیمار بزرگ شوند. برای مثال، این شرایط را در افرادی می‌توان مشاهده کرد که از تمرین‌های حرکتی و فعالیت‌های ورزشی بطور منظم استفاده می‌کنند و با این وجود ساق پای آنها به مقدار لازم از نظر حجم رشد نمی‌کند. به هر حال باید توجه داشته باشید روش درمان زیبایی ساق پا نمی‌تواند قدرت عضلات ساق پا یا عملکرد آنها را بهبود بخشد. به بیان دیگر این روش درمانی برای افرادی مناسب است که دارای عضلات ساق پای کوچک به خاطر شرایط مختلف همچون عوامل مادرزادی هستند و انجام تمرین‌های حرکتی هدفمند تاثیری بر ایجاد ظاهر دلخواه در ناحیه ساق پای آنها ندارد

عوارض پروتز ساق پا + راهنمایی کامل

در ادامه به برخی از عوارضی که بعد از جراحی پروتز ساق پا گزارش شده است، اشاره می شود که لازم است پیش از جراحی راجع به آن ها با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت بروز بدانید چه واکنشی نسبت به آن ها داشته باشید. احساس کمی درد بخشی طبیعی از روند پس از جراحی است. مقدار مشخصی از درد بابت عکس العمل بدن نسبت به گسستگی بافت ها و اعصاب می باشد. با این حال، هر گونه افزایش شدید درد می تواند به این معنی باشد که بیمار برخی از عوارض احتمالی این جراحی را تجربه می کند. با دقت سطح درد خود را کنترل کنید و در صورتی که این مقدار غیر طبیعی بود به پزشک خود مراجعه نمایید. برخی از بیماران آسیب پذیر به زخم ممکن است از پس از این عمل دچار زخم های ناخوشایندی شوند. زخم های هیپرتروفیک یا التهاب های کلوئیدی مواردی است که ممکن است برای این دست از بیماران رخ دهد. پزشک می تواند در مورد این شرایط و ریسک هایش قبل از انجام جراحی با بیمار مشورت کند. مقداری کبودی و تورم در مناطق آسیب دیده می تواند طبیعی باشد. بیمار باید پس از عمل توجه داشته باشد که چه موقع این کبودی ها نیاز به مراقبت و توجه پزشک دارد. برخی از این تغییر رنگ ها می تواند ناشی از عفونت یا عوارض جدی دیگری باشد.

ناراحتی در محل بخیه + راهنمایی کامل

گاهی اوقات پس از این جراحی یا موارد مشابه، ممکن است عوارض جانبی مرتبط با ناحیه بخیه خورده وجود داشته باشد. بیمار ممکن است در محل بخیه درد یا خارش داشته باشد. بیمار باید انتظار مقداری از این ناراحتی ها را داشته باشد ولی باید بدانید که ناراحتی بیش از حد در محل بخیه طبیعی نیست.

تغییرات پوستی + راهنمایی کامل

علاوه بر درد پس از عمل و سایر عوارض جانبی شایع، بیماران ممکن است برخی تغییرات جزئی پوست را زمانی که بافت ها گود می شوند، مشاهده کنند. پزشکان ممکن است این تغییرات پوست، گود شدگی یا موارد مشابه را کاهش دهند، ولی در صورتی که این تغییرات خیلی واضح نباشد، احتمالا بخش نرمالی از فرآیند ریکاوری بعد از عمل خواهد بود. به طور کلی دریافت مشاوره پیش از عمل و اطلاع راجع به عوارض احتمالی می تواند برای بیمار بسیار راهگشا باشد.

بهبودی + راهنمایی کامل

پروتز ساق پا با پروتز یا تزریق چربی معمولاً به یک و نیم ساعت تا دو ساعت زمان نیاز دارد و به صورت سرپایی و تحت بی‌هوشی عمومی بر روی بیمار انجام می‌شود. برای چند روز اول پس از عمل جراحی، لازم است بیمار پاهای خود را تا حد ممکن بالا نگه دارد و احتمالاً در این مدت با ناراحتی‌های خاص (مشابه شرایط ناراحتی در هنگام انجام فعالیت ورزشی شدید) مواجه می‌گردد. علاوه بر این معمولاً از بیمار خواسته می‌شود برای مدت دو هفته پس از عمل جراحی از پوشش تنگ بر روی ناحیه تحت درمان استفاده کند. بیمار می‌تواند با گذشت یک هفته به سر کار خود باز گردد و بازیابی کامل فعالیت‌ها پس از گذشت شش هفته امکان‌پذیر خواهد بود. پس از عمل جراحی برای بیمار از داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک استفاده خواهد شد.

هزینه درمان + راهنمایی کامل

هزینه درمان با توجه به نوع روش انتخاب شده برای درمان زیبایی چاق شدن پا متفاوت می‌باشد.

چاق شدن ساق پا با تزریق چربی + راهنمایی کامل

چاق شدن ساق پا با تزریق چربی یک روش ایده‌آل برای افرادی است که نیاز به حجیم کردن ساق پای خود به صورت بسیار دقیق و متناسب دارند. این روش به‌طور خاص برای ناحیه پایین پا یا قوزک استفاده می‌شود، زیرا در این نقاط امکان استفاده از روش پروتز برای درمان بیمار وجود ندارد. این افراد اغلب با مشکلات مادرزادی همچون پای چنبری، فلج مغزی، اسپینا بیفیدا، فلج اطفال، یا آسیب‌دیدگی‌های ناشی از شکستگی یا سوختگی استخوان رنج می‌برند. در این فرآیند، چربی مورد نیاز برای تزریق از طریق لیپوساکشن از سایر نواحی بدن همچون شکم، پهلوها، یا ران‌ها گرفته شده و پس از تصفیه در نواحی لازم برای ایجاد حجم مورد نظر تزریق می‌شود. به این ترتیب حدود 75 تا 200 سی‌سی چربی تصفیه شده به لایه‌های مختلف ناحیه پایین پا (برای مثال داخل عضله، بالای عضله، و نیز بافت چربی موجود در محل) تزریق می‌گردد تا در نهایت ظاهر دلخواه برای ناحیه تحت درمان ایجاد شود. با توجه به اینکه همیشه بخشی از چربی تزریق شده توسط بدن جذب می‌شود، معمولاً لازم است این تزریق‌ها برای دو تا چهار بار در فواصل سه ماهه تکرار گردند.

بیشتر بدانید: عوارض تعویض مفصل زانو

چاقی ساق پا با تزریق ژل + راهنمایی کامل

تزریق ژل، روشی جدید برای بازگرداندن سریع حجم از دست رفته‌ی اندام‌های بدن است که عضلاتی جوان و جذاب را خلق می‌کند. این عمل، درمانی بسیار گسترده و مؤثر است که نواحی بسیاری از بدن و بسیاری از مشکلات را تحت پوشش قرار می‌دهد. این عمل با از بین بردن چین و چروک‌ها، عضلات بازو و ساق پا را برجسته و محکم می‌کند، بدون انجام جراحی سینه‌ها را بزرگ‌تر می‌کند و شکل باسن را تغییر می‌دهد تا از اندامی متناسب و موزن برخوردار شوید. این عمل همچنین ظاهر زیبای پوست را از طریق اصلاح مشکلاتی چون جای زخم‌ها، بهبود خواهد داد. عضلات ساق پا، مناطقی از بدن هستند که معمولاً در معرض دید قرار می‌گیرند، ولی به سختی به کمک ورزش می‌توان آن‌ها را ورزیده کرد. از این رو مردان و زنان می‌توانند بدون رویارویی با مخاطرات عمل‌های جراحی و از طریق تزریق ژل، ظاهر عضلات ساق پای خود را اصلاح کنند. این عمل جذابیت بدن و حس اعتماد به نفس را افزایش خواهد داد. شما با تزریق اندکی ژل قادر خواهید بود ظاهر پاها و بویژه عضلات ساق پا را شکل دلخواه خود درآورید.

شیوه‌ی انجام

برای بسیاری از مردم انجام عمل‌های جراحی بسیار ترسناک و خطرناک است، از این رو عمل تزریق ژل جایگرین بسیار مناسبی برای آن‌ها خواهد بود. هیالورونیک اسید ماده‌ای طبیعی در بدن است که برای حجم‌ دهی به مناطق تحت عمل تزریق می‌شود. برای جلوگیری از هر گونه درد یا ناراحتی قبل از تزریق این ژل، ناحیه‌ی تحت عمل با استفاده از بی حسی موضعی، کرخت خواهد شد. این عمل باید توسط متخصصین مجرب و شایسته انجام شود. نتایج این عمل بلافاصله ظاهر خواهند شد و برای مدتی طولانی، نه همیشه، ماندگار خواهند بود. با گذشت زمان، ژل زیست سازگار تزریق شده به بدن، جذب خواهد شد. برای افزایش ماندگاری نتایج می‌توان این عمل را مجدداً تکرار کرد. معمولاً نتایج این عمل تا نزدیک به 12 ماه، ممکن است از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد، پایدار خواهند ماند. عمل تزریق ژل، روشی نسبتاً راحت و مستقیم است که دوره‌ی از کار افتادگی اندکی داشته و نتایج آن فوراً ظاهر می‌شوند. حساسیت جزئی، قرمزی و تورم برخی از عوارض پروتز ساق پا خواهند بود که بزودی برطرف خواهند شد. این عمل به زمان اندکی برای بهبودی نیاز خواهد داشت و فرد پس از چند روز می‌تواند به فعالیت‌های عادی خود بازگردد.

مزایای چاق شدن ساق پا + راهنمایی کامل

  • ساق پا را خوش‌فرم و برجسته می‌کند
  • عضلات ساق پا را به میزان متناسبی افزایش می‌دهد.
  • بدشکلی‌های ایجادشده براثر تصادف یا ناهنجاری‌های مادرزادی را برطرف می‌نماید.
  • نمای کلی بدن را بهبود می‌بخشد.
  • اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد.
  • انجام این فرایند برای بدنسازان و ورزشکاران مفید است.

بیشتر بدانید: راهنما کامل پروتز گونه

متقاضیان + راهنمایی کامل

فردی که به بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا نیست، سابقه ابتلا به اختلالات لختگی خون را ندارد، سیگار نمی‌کشد و خواهان افزایش حجم عضله یا بزرگ کردن انحنای ناحیه ساق پا و به‌ویژه قسمت داخلی ساق پا است، مناسب‌ترین متقاضی برای انجام عمل جراحی چاق شدن ساق پا می‌باشد. افراد دارای بافت زخم قابل ‌ملاحظه، افراد دارای گردش خون ضعیف یا به‌شدت کم و افرادی که انتظارات واقع‌بینانه‌ای ندارند ممکن است متقاضی مناسبی برای عمل جراحی پروتز ساق پا نباشند.

منبع: پروتز ساق پا چیست؟ نحوه انجام، خطرات و مزایای آن