سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرص راکوتان در درمان چه بیماری نقش دارد؟

اگر شما هم دارای پوستی مستعد جوش هستید و صورتتان زیاد جوش می زند حتما قرص راکوتان را می شناسید؟ تا به حال چند بار از این قرص استفاده کرده اید؟ آیا شاهد بهبودی آکنه های خود با استفاده از  راکوتان بوده اید؟ شما چگونه این دارو را مصرف می کردید؟ با ما باشید تا بیشتر بدانید.


قرص راکوتان بهتر است یا آمپول؟

اگر اغلب دوزها را فراموش کنید، ممکن است به تنظیم یک زنگ هشدار برای یادآوری کمک کند. شما همچنین می توانید از داروساز خود برای مشاوره در مورد راه های دیگر برای کمک به شما به یاد داشته باشید که دارو را دریافت کنید. اگر بیش از حد مصرف کنید، اگر کپسول های ایزوترتینوئین بیش از حد مصرف کنید یا فرد دیگری به طور تصادفی آنها را مصرف کند، به داروساز یا پزشک خود مراجعه کنید نزدیکترین حوادث و موارد اضطراری (A & E) خود را بلافاصله به بیمارستان منتقل کنید.


راکوتان بهتر است یا داروهای دیگر

اگر شما نیاز به رفتن به بیمارستان دارید، بسته ی ایزوترتینوئین یا بولتن داخل آن را همراه با هر دارویی باقی می گذارید. آیا دوز من بالا یا پایین می رود؟ بعد از چند هفته، پزشک ممکن است دوز کپسول خود را تغییر دهد. اگر آکنه شما بهتر نشد، ممکن است به دوز بالاتر نیاز داشته باشید. اگر عوارض جانبی دارید که ممکن است به شما آسیب برساند، ممکن است به دوز پایین تر نیاز داشته باشید. مشاوره برای زنان این دارو احتمالا به کودک آسیب می رساند. همچنین خطر سقط جنین را افزایش می دهد.


راکوتان در درمان چه بیماری نقش دارد؟

اگر در طول درمان با کپسول های ایزوترتینوئین باردار شدید، کپسول ها را متوقف کنید و در اسرع وقت به پزشک خود اطلاع دهید. بسیار مهم است که در هنگام مصرف کپسول های ایزوترتینوئین باردار نباشید. پزشک شما از شما میخواهد که قوانین سختگیرانه برای جلوگیری از حاملگی در طول درمان و 1 ماه بعد از آن را دنبال کنید. قبل از شروع درمان با کپسولهای ایزوترتینوئین، قرص راکوتان زنان که قادر به باردار شدن هستند باید موافق باشند: از حداقل 1 و در حالت مطلوب 2، روشهای مطمئن ضد بارداری برای یک ماه قبل از شروع کپسول های ایزوترتینوئین و برای یک ماه پس از درمان متوقف شده است -


راکوتان چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پیشگیری از بارداری دوم باید یک روش مانع از پیشگیری از بارداری باشد (به عنوان مثال، یک کاندوم)، اما شما نباید از روش های مانع از خود استفاده کنید تست بارداری قبل، طی و 5 هفته بعد از پایان درمان - بعضی از پزشکان ممکن است از شما بپرسند که شما باید آزمایشات بارداری ماهانه انجام دهید. اگر فکر می کنید که باردار هستید، کپسول های ایزوترتینوئین را مصرف نکنید، راکوتان می دانید که باردار هستید یا اگر تغذیه با شیر مادر. کپسول مین و ایزوترتینوئین می تواند با کپسول های ایزوترتینوئین مصنوعی مصرف کند اگر آنها و شریک زندگی خود در تلاش برای یک کودک باشند، یا همسرشان باردار است.


موارد استفاده این دارو

کپسول های ایزوترتینوئین به نظر نمی رسد که به اسپرم آسیب برسانند. فقط مقدار کمی از ایزوترتینوئین به اسپرم وارد می شود، قرص راکوتان که به اندازه کافی برای آسیب زدن به نوزاد نارسایی شریک زندگی شما وجود دارد. احتیاط در برابر سایر داروها بعضی از داروها و کپسول های ایزوترتینوئین می توانند با یکدیگر اختلال ایجاد کنند و احتمال بیشتری داشته باشند که عوارض جانبی داشته باشند. قرص راکوتان پزشک شما اگر قبل از شروع درمان با کپسول های ایزوترتینوئین، این داروها را مصرف می کنید:


منابع : قرص راکوتان ، راکوتان ، راکوتان چیست